NEOFICIJALNI BLOG O SLOBODANU TIŠMI

понедељак, 22. март 2010.

TEKSTOVI

LUNA "NESTVARNE STVARI" (1984.)


Povratak

U autu
pod svetlima,
na skveru bit,
na sceni u banci,
na staklu krik,
u autu,
na skveru,
u banci sum,
na filmu,
pod svetlima
u liftu krv
taman je dan
pod suncem
grad klizi u etru
na vetru svetli lisce
niz ulice tajne teku
bol je tvoj uzitak
cuju se zvuci svud
u vazduhu cista bica
senke igraju na vodi
u podzemnim prolazima.


Okean

Spavam sam na obali
cujem dalek huk
mesec vraca talase
nevidljivi krug
Okean je tako tih
zelim ostati
vodu lako pokrecu spori talasi
nema vise vremena
moram ustati
nema vise vremena
mozda zakasnim
talasi su ogromni
moram krenuti
plima sada vraca se
moram ustati.


Amazon

Ja sam, ja sam, ja sam
porodicni covek
moja zena sprema caj
u vrtu svako vece
dok sanjam budan isti san
suton dok pada
drvece je cudno
svetovi se otvaraju
ispod svakog stabla
iza zida tamnog,
visokog i tamnog
plasim se
tiger dolazi u suton
posmatrac u senci cuti
plasim se da izadjem.


Lambo

Na putu za Lambo
ovo je moj dan
ne vracam se vise
boje niskog neba
zovu me
volim njihov spori hod
senke pored puta
to moze biti neko
ko je sam
ko prati spori let
ptice iz kataloga.


Fakir

Zivim bez ikakvih misli
Malo reci znam
Tesko ja pamtim reci
Neke smislim sam
Zasto ponavljam stalno
Pod a, pod b, pod a…
Zasto ponavljam reci
Ko zna, ko zna, ko zna…
Da li sam spreman,
Da li sam lak
Da budem tren,
Da budem plen
Vrtloga sna
Lakoga fakira
Zasto ponavljam stalno
A b c, a b a
Zasto izmisljam reci
Ko zna, ko zna, ko zna…
Spavam u kucnom vrtu
Mojih suseda
Mene ne vidi niko
Iza brsljana
Zasto ponavljam stalno
Pod a, pod b, pod a…
Zasto sanjam stalno
Ko zna, ko zna, ko zna…


Nestvarne stvari

Prostorom lete
Nestvarne stvari
Grle me il’ ostavljaju
One su uvek tu
Uspavan sam,
Al’ osecam ih
Smeju mi se
I na brodu I sa broad
Ali jai h I ne vidim
Spreman sam
Da se branim
Macem ili prackom
Bolje oprosti
Uzivaj u suncu
Nemas sanse
Nestvarne stvari
Nanose rane
Alki rane su
Sasvim lake
Macem ili prackom
One se sale
Nestvarne stvari,
Nestvarne stvari.
Prostorom lete
Nestvarne stvari
Grle me il’ ostavljaju
One su uvek tu
Uspavan sam,
Al’ osecam ih
Smeju mi se
I na brodu
I sa broda
Ali jai h I ne vididm
Spreman sam
Da se snadjem


Vila

Vila je dusa,
Magijski broj
Vila je sestra,
Opasan spoj
Za pranje suda
Vila je stroj
Poruke kratke
Vracene njoj
Vila je marka,
Magijski znak
Otrovni mantil
Pod kim si mrak
Vila je dusa,
Magijski broj
Vila je sestra,
Opasan spoj
Carobna zemlja,
Pakleni kraj
Muzika sfera,
Otrovni sal
Ti si vila,
Tvoji sam san ja


Ogledalo Lune

Nocni dani, ogledala
Pod led stavi prste
Uspavljiva doba
Ja vas volim
I zaborav trazim
Svaki korak ispred kuce.
Moj pad u vrtlog reci
Na prozoru,
U mom svetu pogled,
Hod, sat, zid, kip.
Luna je ogledalo Lune
Luna je ogledalo Lune
Ne vidim se
U tom casu zvoni,
Halo na brojcanik stavi prste
Smeh I krik
Osmeh osmeh Lune


Intima

Ljubav je na nebu
Videces ko sam ja
Zvuci su na nebu
Saznaces ko sam ja
Ulazim u tvoj svet
Istine I lazi se ljube
Zakopcanost kisnog mantila
Zagonetna slika
U kuci pustinje
Ljubav je na nebu
Saznaces ko sam ja
Zvuci su na nebu
Ljubav je na nebu
Saznaces ko sam ja
Senke su na nebu
Videces ko sam ja
Lubav je na nebu
Videces ko sam ja
Zvezde su na nebu
Ritualno pijanstvo
Ulazak I krik
Pogledi laserski
Bez misli,bez secana
U kuci pustinje
Ritualno poijanstvo
Ulazak I krik
Bez misli,bez secana


Balder na prozoru


Po staklu klizi kap
Iz senke gleda vrac
Tvoj lik se menja
Sam mnogo boja
Pod kosim kapima
Ples u vrtu ti I ja
Razbijen krik na dnu
U liftu slomljen mac
Bal lezi mlad I lud
U vlaznom liscu
Prizor neki vidi
Odsjaj u njemu brz
Ponocnog sunca
Telom I dusom tu
Bal lezi mald I lud
U vlaznom liscu sna


Metropolis (neobjavljena)

Metropolis je skrovište sanjara
Lavirnt kojim luta duh koji je telo
Gradom kruže oblici I senke
Nad gradovima lebde dani I snovi
Strah mi daje novi život
Govori o novom životu
U meropolisu postajem divljak
Postajem vrač I luda
Metro u kom cveta cvet
Pod crnim suncem melanholije
Moj život je tako daleko od mene
Moja žeđ je tako daleko
Krotka šizofrenija je moja uteha
Ludilo viri iza svake pametne reči
Moja uljudnost prikriva rasulo u mojoj glavi
Živim u svetu bez oblika…
Primećujem stvari koje su slobodne
I ništa ih više ne drži
Sebe ne poznajem
Osećam samo da postoji nešto…
…ali ko, šta, gde, kada?
Danas, juče, danas, sutra
Nema bizarnosti za mene u ovom svetu
Sunce polako upada u okean
Ogromna voda bez svetlosti
Zaroni u materiju, u stvar
Možda izroniš u nekom gradu
Bićeš mlad I snovi će te zgrabiti
Metro će te odvesti u samo srce lavirinta
Gde te čeka ona ili on
Ili nešto, nešto treće
Hajde, baci se…


-----------------------------------------


LA STRADA "LA STRADA" (1986.)


Okean

Tvoja mladost,
Tvoja hrabrost
Je tako lepa,
Tako snazna predstava.
Tvoja mladost,
Tvoja hrabrost
Je tako lepa,
Tako divna komedija.
U suton,u srcu,
Cujes neku nepoznatu muziku,
U suton,u suton
Tajne su deo nas
Dok klizimo uz obalu.
Okean,
Pun je reci, pun je maceva.
Okean je tih I tuzan
Iza sutona.
Slobodan si,
Oslobodjen
Sta ces uciniti sa sobom u praznoj kuci?
Slobodan si za vecnost.
Sta ces uciniti sa sobom u pustom vrtom?
Okean,
Pun je reci,pun je sapata.
Grad je tih I tuzan
Iza sutona.


Pesak i sunce

Ja ostajem, ja ostajem
Oni odlaze
Pustinja beskrajna svud je
Pesak I sunce
Ja trazim uvek
Nista za mene
Ja lazem, lazem
Nesto zbog tebe
Ja sam tako nevesto nesretan
Dok pazim na suvisne stvari
Ja sam tako nevino nasmejan
Dok lezim u visokoj travi
Doci ce taj dan
Doci ce taj dan
Kad cu moci reci slobodno
Svim svojim zabludama
Doci ce taj dan
Doci ce taj dan
Kad cu moci setat s vama
u svojim papucama
U senci krosnji stojim
Razmisljam o tipu koji
Peva na teveu
Peva na teveu
Ali I to I nije nesto
On u stvari ne postoji
On u stvari ne postoji
On u stvari ne postoji
Njegov glas je tako dobar
Zeleo bih ovde da ga cujem
Pustinja beskrajna svud je
Stranac glasove cuje
On ostaje, on ostaje
Oni odlaze
Pesak I sunce

Нема коментара:

Постави коментар